tisdag 3 maj 2011

Teknikens under

Det här är saker som jag oftast inte begriper mig på här hemma.

Saker som gör mig galen somliga dagar.
Saker som inte förstår mig.



*boxern*



*blueray-spelaren*



*multifjärren*



*farthållaren*



*min, för dagen, nya inloggningsdosa till internetbanken*


För att nämna några.
Den observante inser ganska snabbt sakernas gemensamma nämnare...
Just det, teknik.

Det medför ibland vissa smärre problem.
Kan Kottarna inte få i gång apparaturerna själva får de vackert lov att vänta till pappan i huset behagar komma hem från jobbet.
Det i sin tur medför ju att de blivit riktigt duktiga på att få igång alla saker, helt själva.
De är genier på det här området.
Det mina vänner är en stor tillgång!
För mig.

Det är inte det att jag inte vill lära mig hur allt funkar.
Det liksom bara gååår inte.

Maken förklarar gärna om farthållare och HDMI ingångar och pdfer andra sorters utgångar och allt vad det nu kan finnas.

Tålmodigt förklarar han, gång på gång.
Jag lyssnar tålmodigt också, faktiskt.
Åtminstone försöker jag se intresserad ut, och det är ju en början.
Tycker jag.
Jag säger -mhmm och -jahaa och annat passande.
Men tankarna har en förmåga att liksom slita sig och susa i väg nån annanstans.
Varje gång!

Jag hör orden, men de fastnar på nåt vis inte alls.

Antingen är jag inte smart nog för att lära mig allt det här.
Eller så vill jag faktiskt inte.

Eller så är huvudet så fullt av allt annat som faktiskt, i mitt tycke, är viktigare. Då får det inte plats nåt mer, helt enkelt.

Jag vill hellre veta andra saker.



Som varför man överhuvudtaget måste ha håriga ben, tillexempel.
DET skulle jag vilja veta.



Men det visste Maken inte något om.



*

3 kommentarer:

  1. Helt galet med all teknik.Om man lär sig nåt nytt
    ena veckan, så gäller det inte nästa.För då har någon kommit på nåt ännu bättre!!!!
    Men hår på benen, det är alltid samma...
    Ändrar sig inte-någonsin !
    Kram/ Mammsen

    SvaraRadera
  2. Haha. Du är bara för härlig :)
    Du skriver på ett så beskrivande sätt. Så här sitter jag oftast och små fnissar. Och jisses så man känner igen sig i vissa saker du skriver om. Som detta inlägg t ex ;)
    Vissa grejer ska man bara inte förstå sig på :P

    Om du inte märkt det än så har inte jag kvar min blogg nå mer. Blev less :)
    Ha det fint!
    Kram //Jenny

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn:
    Ja man tycker ju liksom att evolutionen borde ha gått framåt där också, men icke sa nicke...

    Kramkram


    Jenny:
    Ibland längtar jag efter den tiden då tvn hade tre knappar.
    En där man slog på och sen två för att välja kanal.

    Märkte att din blogg var borta.
    Kanske du blir sugen igen nån gång.
    Blogg ska vara kul, inget tvång :-)

    Vi ses säkert på ditt jobb lite då och då och får surra där!

    Ha det gott!
    Kramar J.

    SvaraRadera