fredag 20 maj 2011

Sommar shoppande

I dag var det dags att handla skol-avslutningskläder och lite andra sommarkläder.
Med andra ord var det dags för en tur till Grann-Kommunen.



*finaste rost högen*

Sånt här rostigt älskar jag, skulle lätt kunna ha en på gården.
Kanske lite mindre men ändå!

Vi for vid tre och klockan sju var vi hemma igen.
Med tanke på att det tar en och en halv timme totalt i kör tid, var det ganska bra jobbat tycker jag.
Och då hann vi stanna till och äta också innan vi åkte hemåt.

Med oss hem hade vi två stora påsar med kläder till Kottarna och varsitt par med skor, till Kottarna det med.

Lilla e han körde den lite rockiga stilen.




Och man kan nog säga att Stora E också gjorde det...




För mig är det en gåta hur man kan gå i skor med klackar som dessa.
För Stora E också.
Men rackarnas vad snabbt hon har fått till det.

En annan skulle nog ha brutit både armar och ben på första försöket.
Men hon seglar fram som om hon knappt gjort nåt annat.
Stora tjejen.

Undrar om man kan ta och knossa ihop henne och trycka in henne i sparkdräkt igen?
För ibland känns det som att tiden går så rasande fort...
Nästan för fort.
Men jag antar att det är precis som det ska vara.

Och det är ju bra.

Nåt annat som är bra är att i morgon är det ledig dag.
Härligt!
Jag tror jag ska ställa väckarklockan, bara för att få somna om.
Fast jag tvivlar på att övriga högen skulle uppskatta det.
Kanske är bäst att låta bli ändå...

Jag skulle säkert inte somna om, om jag nu gjorde det.

Är nog bäst jag låter bli när jag tänker efter.

Ja, förresten.
Jag har faktiskt handlat något jag med!
En sak till min egenhändigt adopterade syster och en sak till mig.
Jag tyckte vi behövde nåt bling att förlusta oss med.
Har inte hunnit fota mitt halsband så det får jag ta och visa sen, men här är det "systern" fick som överraskning:


*armband i rosa, såklart*

Finaste Maggan på har tillverkat.
Kika gärna in hos henne på http://magsromantiskasmycken.blogspot.com
Där finns mycket fint.

Å, det blev ett långt inlägg i dag.
Nu måste jag logga ner.
Annars nattsuddar jag igen!



Go´natt!

3 kommentarer:

  1. Elsas skor är urläckra....
    Kul med examen och finkläder! Och känslan av
    att ha Sommarlov.
    Minns än idag min första examensklänning!!
    Typ.. 50-tal. Vit,med små möster i grönt-
    önskar att jag minns hur mönstret såg ut. Blommor? / Mammsen

    SvaraRadera
  2. Håller med MuminMormorn; urläckra skor Elsa fått! Men jag som inte är van vid höga klackar skulle nog mest få sitta still i sådana.. :-) /A

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn:
    Jag tror min var en vit med blommor på och rött kantband på kragen.
    Eller var det den jag hade då du och Pappa gifte er?

    Jag längtar efter sommarlov jag med nu!
    12 skoldagar kvar.

    Kramkram.


    A:
    Det låter som nåt som skulle passa mig också.
    Tror till och med att det finns nåt särskilt uttryck för sånna skor.
    Nåt som Oprah sa vid nåt tillfälle.
    Men jag minns inte vad.

    Kram

    SvaraRadera