måndag 16 maj 2011

Nytt recept

Stora E var sugen på att baka i eftermiddag.

Länge bläddrade hon bland muffins recepten innan hon bestämde sig för ett.
Kladdkakemuffins, som hon lyxade till med lite polkagris-strössel i smeten...

I dryga två timmar huserade hon i köket.

Jag var bara in nån sväng och fotade.
Annars var hon där helt själv.






Riktigt bra blev de.
De ser mycket bättre ut än mina nånsin brukar göra.



När jag skulle blogga tog jag mig en närmare titt på bilderna jag fotat och ser till min förvåning nåt jag inte sett innan.
Nämligen vilket mjöl hon använt...



Durum vetemjölet jag brukar ha då jag bakar matbröd.

Eftersom det blev så sent innan de var klara bestämde vi att vi skulle fika dem till mellis i morgon.
Så ingen vet ju hur de smakar ännu.
Men de ser riktigt goda ut.

Kanske det är där hela hemligheten ligger.
I mjölet.


Det här kommer att bli spännande.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar