torsdag 12 maj 2011

Mindre spännande

Man ser knappast röken av Kottarna nu när det är så fina dagar ute.
Knappt hinner de hem från skolan så susar de i väg för att spela fotboll eller hänga med kompisarna på byn.

För tillfället är både de och MuminPappan på fotbollsplanen här intill och spelar.
Men då sover de som klubbade sen också.
Allihopa...

I morse hade jag bestämt mig för att ta itu med veckans tvätt.
Känns som en aldrig sinande källa och ännu mer blir det ju nu i torrtgräs-lera-fotbolls tider.

Eftersom tvätt inte är det roligaste jag vet, hade jag laddat med att sortera allt redan i går kväll för att bara behöva lasta in i dag.
Just före nio i morse snörde jag in den första högen men väntade med att starta maskinen.
Tänkte jag skulle kolla om jag hittade mer tvätt nånstans i huset.

Och tur var det.

För i samma veva får jag ett sms från Grannfrun som undrar om vi också var utan vatten.
Gissa om?

Nåväl, tvätten for ju ingenstans.

Det jag kom på var att jag inte hade nån mjölk alls hemma.
Och inget vatten i kran.

Den enda vätskan som fanns var en flaska vit rom i kylen, kvar sedan förra påsken typ eller om det var nyår 2009, och ett par cider från ungefär samma tidsålder.

Inte det första man väljer då man ska skölja ner medicinen och borsta tänderna...

Men det gick bra.

Inte nu med romen eller cidern utan med medicinen och tandborstningen.
Vattnet kom nämligen tillbaka bara en liten stund senare.
Så då var jag snabb som attan och passade på i fall det skulle fara igen.
Men det gjorde det inte.


Och så hade jag ju ingen ursäkt heller, att inte tvätta.
Så det är vad jag gjort i huvudsak idag.


Inte mer intressant än så.



7 maskiner tvätt.

Tonfisk sallad till middag.



Och en tvättkorg som i skrivande stund håller på att fyllas igen.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar