lördag 28 maj 2011

Lördags godis

Maken och jag har varit på biltur i kväll.
I regnigt gråmulet väder har vi susat fram.

Jag gillar bilturer.
Det är lugnt och skönt och vi avhandlar massa saker under tiden.
Vi skrattar, pratar och lyssnar på musik från åtti och nitti talet och fascineras över hur många minnen som är kopplade till vissa låtar.

Sen svänger vi förbi en kiosk och där hittar jag kvällens lördagsgodis.


*kexchoklad med banansmak*

Egentligen gillar jag mest när saker smakar som de brukar, men det här var ett undantag.
Ett riktigt gott sådant till och med.

De smakar lite som mina favoriter, skumbananer doppade i mörk choklad.
Fast kexigt.
Och med ljus choklad.
Som jag egentligen inte gillar.
Men ändå.

Den här är en ny favorit.

Men den är rätt söt så det är bra att den är mindre än den vanliga annars blir man nog less ganska fort.

Nu är det här bara en smak som är på tillfälligt besök i godishyllan, så jag får hoppas att fler än jag blir förtjusta så den får stanna ett tag.
Ett långt tag.



Go´ och glad, kexchoklad!




Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar