lördag 21 maj 2011

Lördag ute i stugan

Kottarnas farmor smsade i morse och undrade om vi inte skulle komma ut till stugan i dag.
Egentligen hade jag tänkt tvätta, men valet var ju inte svårt direkt...

Sen ringde Brollan och frågade om han och W kunde komma hit och leka *s*
Men eftersom vi just var på väg fick de kom ut till stugan de med.

I stugan bjöds det på potatis, kantarellsås, helgrillad oxfilé och så fanns det grillad sik och abborre också, dem hade farfarn dragit upp på morgonen.



Jag åt korv.
Gissa om det smakade mums att sitta där i solen och äta.

Farfarn visade ett bo med tjäderägg bredvid stugan, under en gran.



Tjäder mamman var borta men för säkerhets skull fick Kottarna inte vara just där i kring fall hon var i närheten.
Men vad gör det när det finns ett helt hav att leka vid...


*lilla e och W nere bland stenarna*

W kom springande och ropade att det var fullt med "schampo" ute vid strandkanten.
Sötnöten.
Allt skum som kom av de stora vågorna såg ut som massa löddrande schampo.

De har bytt spis i stugan.
In med den nya och ut med den gamla.

Den gamla får tjänstgöra som spis i Kotte "kojan".



Härligt med eget kök ute i det fria.


Innan det var dags att åka hem fikade vi och Kottarna passade på att bada lite bastu.
Brorsan hade med sig hembakade dammsugare.


*lördagsgodis*

Egentligen hade vädergudarna lovat ösregn men ute i stugan har det varit strålande sol.
Ett tag blåste det rätt ordentligt, men inte en droppe regn.

Hoppas regnet håller sig borta i morgon också för då hade jag tänkt gräva upp rabatten här på gården och plantera lite.

Och göra tvätten.


Men det är i morgon.
Nu ska jag göra kväll och läsa min nylånade bok.
Havsluften tar på krafterna.


Håll tummarna för sol i morgon.




Kramkram!

2 kommentarer:

  1. Lät jättemysigt! Idag är det verkligen varmt ute, då det inte ens blåser! Är ledig och hoppas få göra någon härlig utflykt idag. :-) /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Här har det också varit varmt.
    Nästan för varmt.
    Och då har sommaren inte ens börjat...

    Jag har lyckats bränna mig en smula i ansiktet *suck*

    Magnus ska skaffa en jättestor solhatt till mig säger han.
    Jag kommer att bli sååå läcker...

    Kramkram

    SvaraRadera