lördag 7 maj 2011

Förluster och Fynd

I dag blir det ett långt blogg inlägg för här är mycket som ska dryftas...

Hade ju som sagt middagsgäster i går kväll.
God mat åt vi.
Kycklingburgarna var uppskattade och vi hade riktigt trevligt som vanligt.

Efter middagen bestämde vi oss för att spela lite spel.



Jag gillar spel.
Särskilt att vinna.
Det kan inte ha undgått någon vid det här laget.

Vi spelade på lag.
Tjejerna mot killarna.

Första ronden hävdar jag å det bestämdaste att jag och A vann.
Men möjligtvis efter gällande regler, vann nog Finaste M och hans lagkamrat P också.
Vi började nämligen att slå, jag och A.
Rimligtvis har ju då det andra laget "sin tur" kvar.
Ett slag efter oss, för att vi då skulle ha slagit lika många gånger.

Då hann de ikapp oss.
Svarade rätt på sin fråga och vann också, tyckte de...

Men vi vann först.

Så då stod det ju ett noll till oss, eller möjligtvis ett lika.
Alltså var vi tvungna att spela en omgång till.

Den ronden blev vi riktigt blåsta.
Ner mejade.
5-0
Så det skriver jag med små bokstäver.
Man måste ju inte stoltsera med allt...


Och efter det då en tredje omgång och då
gick det inget vidare heller.

Sen orkade vi inte spela mer, så nu är det bäst av fem som gäller.
Kampen fortsätter nästa gång vi ses.

För jag tänker inte förlora.
Så är det med det.


Betydligt lugnare har det gått idag.
Det var ju loppis på Folkets Hus och ett par fynd blev det, men några spel och böcker såg jag inte skymten av, tyvärr.
Mest barnkläder, leksaker och små pryttlar.

Som tur är slapp jag leta särskilt mycket.
Jag hittade alla mina små fynd hos SysterYster.


*två enorma glas stop till pennor och penslar, en kakförflyttare i trä -handgjord av Systerns farfar, två små sommar skjortor till Fasters finaste, och så det bästa...*

Det här var dagens absoluta favorit!
En pepparkaksform och ser ni vad den liknar?



När jag var liten var en av mina favorit serier den om Pellefant.
Den blå leksaks elefanten och alla hans vänner, Laktits Trollet, Pip, Polka grisen med flera.
I en av serierna är han i Gottlandet och träffar Lussekatterna och Lussekatt-Kungen.
Lussekatten gillade jag skarpt.

Och nu har jag hittat Lussekatten!
Som pepparkaksform!


*klicka på bilden så blir den större, då ser ni Lussekatten utklädd till polis nere i det högra hörnet*

Lyckan är total och jag blir glad bara av att se formen.
Även om det kanske bara är jag som ser likheten...


Nu kan jag baka pepparkakor som ser ut som lussekatter.


Det ni!





*

2 kommentarer:

  1. Jag tycker kakformen mera liknar Simpson.

    SvaraRadera
  2. Anonym:
    Aldrig i världen.

    Jag gillar inte Simpson, så risken att jag skulle ha köpt en form som liknar honom är obefintlig.

    Alltså är det Lussekatten.

    Så det så.
    ;-)

    SvaraRadera