tisdag 10 maj 2011

Drömmen om Kapten Rödskägg

I höstas började Stora E spela teater.
Ända sedan dess har de tränat och tränat och i kväll var det avslutning och dags att visa upp teater stycket de tränat på.

Stora E hade en av de tre huvudrollerna och spelade Rigmor, en pirat som fattar tycke för den ökände Kapten Rödskägg.
Ett tycke som inte är ömsesidigt alls, i början.

Det var en härlig föreställning vi bjöds på!


*Kapten Rödskägg och två sjöjungfrur*


*Rigmor och Trollkarlen*


*Kapten Rödskägg och Rigmor*


*De två gastarna*

Utan att vara ett dugg partisk...kan jag säga att Stora E gjorde sin roll perfekt. Hon var såå duktig och fast hon var lite nervös innan märkte man inte ett spår av det under föreställningen.


-Bra jobbat gumman min! Du var toppen!


Sen efter teatern, då släppte nerverna och Stora E kunde släppa lös...


*rock it, Rigmor!*


Sedan kunde ju inte Pappan låta bli att se vissa likheter mellan våran stjärna och en annan.
Nästan lite kusligt...


*Slash/Stora E*


En riktig toppen kväll har vi haft.

Det är inte utan att jag saknar den tiden jag själv stod på scenen och apade mig.
Måste ta och söka fram en video inspelning som jag har någonstans från en av föreställningarna vi gjorde.
Jisses vilka tider det var.

Som tur är får jag ju läsa mot Stora E då replikerna ska tränas in.
Det är nog på rätt lagom nivå för mig nuförtiden, men jag känner hur det liksom kvillrar till i kroppen var enda gång...





Skepp o'hoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar