tisdag 31 maj 2011

Busy day

I morse hade lilla e avslutning på sin träning.
Pappan och jag var där och hejjade på och så var det fika för alla deltagare efteråt.

Vi fikade inte.
Vi hade siktet inställt på en kombinerad frukost-lunch på Myggan i stället.


*Myggans godsaker*

Jag åt en räksmörgås och så rekommenderades jag ett gott te.
Tror det hette Artic fire, eller nåt liknande.
Passade jätte bra till.
Lite som Earl Grey men med en ton av citrus också.
Yummie.


Det har varit deklarationsdags här hemma, därav den kombinerade frunchen, för det har varit fullt upp hela dagen.
Klockan är nu kvart över sex och M har precis gjort paus och farit för att fixa med höstens älgtorn tillsammans med jaktlaget.

Middag har vi inte ätit ännu, men det får bli lite gröt till kvällsmat i stället tror jag.


Har förresten varit och inhandlat lite växter att plantera.

Jordgubbsplantorna som vi skulle ta av svärmor, de hade svärfar hunnit kasta då han trodde att de inte skulle sparas.
Så var det med det.
Han är snabb han :-)

Men de hade bra pris på Lantmanna i veckan så jag köpte tolv plantor.

Blev två sorters gubbar, sex av varje och så lite kryddväxter.


*sengana och salsa*



*dragon, vitbrokig citrontimjan och rosmarin*


De kommer att bli fina att ha till matlagningen i sommar.


Om jag får dem att överleva då vill säga.
Men det stod härdiga och lättskötta på skylten.
Att de är nöjda med nästan vad som helst.


Då är det väl bara att hoppas att de små rackarna nöjer sig med mig då.



*

4 kommentarer:

  1. Oh, så fint det blir mot bagarstugeväggen. där får
    dom mycket sol.
    Hoppas du MÅSTE äta mycket "gubbar" i år, om dom
    hinner med det i sommar..Kram/Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Hej Mammsen!
    Jag tror nog inte att de hinner bära frukt i år mina jordgubbsplantor, det blir nog till att sitta i Kerstins land och mumsa.

    Men kryddorna borde gå att skörda. De är ju egentligen klara redan nu...

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Åh, egna jordgubbar! Brukade äta sådana hos pappa och hans fru, de smakar mycket godare än köpes. För att inte tala om solmogna tomater... Mmmmm./A

    SvaraRadera
  4. A:
    Ja egna tomater är verkligen en lyx.

    När jag får jordgubbar i mitt land, OM det blir några, då ska du och jag ha kalas!

    Kraaam

    SvaraRadera