tisdag 5 april 2011

Tortano

Har varit sugen på att prova baka matbröd från ett recept jag hittat och som innehöll bla durumvete.
Så det var dagens eftermiddags projekt.


*bild från Leilas -One more slice*

Det är första gången jag provar att baka med durumvete, men det var inga konstigheter alls.
Sen kunde man fylla brödet med allt möjligt också, det gillade jag.

Jag valde att fylla det med riven parmesanost och vanlig fetaost.


*gott*

Härligt knaprig skorpa och ett mjukt och fluffigt inre. Utan att för den skull vara degigt eller tungt.
Kan nog vara gott utan fyllning också, som frukostbröd.
Eller med andra mumsiga saker i.
Ost, skinka och lite tomat kan nog gå hem hos hos Kottarna.
Det blir nog bra som utflyktsbröd till Påsklovet.


Blev lite modig nu när jag vågade baka annat matbröd än småfrallor och mjukkkakor och speciellt då brödet blev bra.
Nu ska jag prova nya matbrödsrecept lite oftare.


Kanske redan i morrn.



*

2 kommentarer:

  1. Roligt att prova något nytt recept, speciellt
    när det lyckas-
    Nu har jag hittat en plats för tavlan!
    Tar bort en "gammal" som hängt uppe i brist
    på annat..../ Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Det blir nog jättebra! Kramkram

    SvaraRadera