måndag 25 april 2011

Söndag på måndag

Vilket liv det var på fjäderfäna i går kväll!
Värsta kvittret.
Lät som om de hade stormöte här ute på gården, minst.
Lilla e blev jättesugen på att fågelskåda så han tog kikaren och gick ut.



Det såg så mysigt ut där han satt och försökte få span på nån ovanlig sort.

Här har vi haft lika härligt vårväder i dag som tidigare i helgen, men det har inte varit särskilt soligt.
Tillräckligt varmt var det ändå för att lunchen kunde ätas ute på altanen innan Kottarna skulle åka iväg till Biologen.
När de kommer hem nästa gång kan vi nog äta helg frukosten ute också.

M och jag bestämde oss för att grilla till middag i dag när det nu var så fint väder.



Kött till finaste Maken min och majskolvar till mig.
Det är så skönt att kunna vara så här mycket utomhus.

Härliga tider väntar.

Här väntar för övrigt stor röj i köket nu i kväll och i morgon är det jobb och en si så där 8 maskiner tvätt...



Jag har inte kört en enda maskin på hela påsklovet.
Vi har helt enkelt gjort roligare saker.

Och det verkar ju ha gått bra ändå.

Men nu mot köket.



Hej svejs!



*

2 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig tid - våren...och att få ta fram cykeln och susa iväg!!!
    F och jag tog en tur igår över stock o sten, med den följden att jag fick punka ock fick GÅ hem sista biten..sisådär " några 100 meter"
    Men finaste F har lagat däcket och jag har tagit mig en tur idag också..
    Hjälmen?? Inte igår MEN idag! / Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Men mammsen! Man ska ha hjälm varje gång man cyklar juh!
    F tycker du är lika fin även om du är lite rufsig i frisyren, det är jag säker på.

    Kramkram.

    SvaraRadera