torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag

Gissa vad vi har gjort i dag?!







Japp.




Vi har åkt biltvätt.
Mer än så behövs inte för att roa mig och Kottarna.
Maken väntade utanför.
Han är inte lika äventyrslysten.


Kan ni gissa var vi är nu då?!
Kanske inte så lätt.



Nu är vi i Kompis-Familjens stuga och hälsar på.
Vi har njutit av solen och sällskapet i ett par timmar.
Lunch blev det också.

Några Kottar hoppade i sista snöhögarna.
Några Kottar fastnade med skorna.
De satt liksom fast.
På riktigt.
Ordentligt.





Nu hänger det massor med kläder på tork här hemma.


Sen behövde vi ta det lugnt en stund.
Så då målade vi påskägg.
Några fick äggvästar och några målade vi med vattenfärg.
Gissa vem som gjort vilket!



Tolv stycken påskägg.
Som först blev färre.
Och sedan fler.
Efter en olycklig ägg-krasch fick jag nämligen koka ett par extra.
Stora E ska måla färdigt sina i morgon.


Egentligen är det väl i dag alla påskkärringar ska dra till Blåkulla.
Men jag orkar inte efter dagens bravader.
Och min kvast är ändå trasig.



Häxa kan man ju vara i vilket fall som helst...



Det får bli film i stället.
Ska bli spännande att se ur många som håller sig vakna.
Jag har då svidat om till pyjamas i fall att.
Men bara i fall att.




Kram J.

2 kommentarer:

  1. För ett par veckor sedan på hundpromenad, sjönk jag ner med ena benet i snön och satt rejält fast - kände mig som Ronja då hon fastnar hos rumpnissarna. :-D
    Som tur var kunde lillhunden hjälpa till genom att gräva runt mitt ben och den andra skällde (på hjälp? eller bara för att jag var pinsam?)
    Pinsammast att det var nära en trafikerad väg...
    Men det fick jag bjuda på! :-D
    Jättefina, påskiga ägg! Kanske målar ett eller två jag med?
    Biltvätt är nostalgi för mig - följde med pappa när jag var liten och det var spännande och lite läskigt att sitta i bilen då.
    /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Tur att du kom lös! Och tur att båda killarna är uppmärksamma och vill hjälpa till, på var sitt sätt :-D
    Gällande biltvätten är det fortfarande lite läskigt...

    Kram J.

    SvaraRadera