fredag 22 april 2011

Middag hos Mumin-Mormorn

Vi har varit på middag hos min Mammsa i dag.



Det är så härligt att få komma och sätta sig vid dukat bord och ses allihopa.
Och det bjöds på en hel del godsaker!


*kolla!: jag-åt-ett-ägg!*

Vi fick sill, potatis, skinka och ägg.
Köttbullar, porterstek och så den goda porterstek-såsen...
En sallad med ananas, gurka, tomat och äpple fanns det också.
Den var jättegod och passade så bra ihop det andra då den var som lite söt-syrlig på nåt vis.

Fast jag åt nästan bara köttbullar.
Och sås.
Och sill.

-Tack för köttbullarna F, de var perfekta!
-Och såsen Mammsen ♥ Den är av den sorten man kan äta med sked.



Kottarna fick varsin påskpåse av MuminMormorn.



Det var uppskattat!

Sedan så bjöds det på efterrätt.
Den var också uppskattad.


Festlig pannacotta...



och en frozen cheesecake med hallon till.

*det här blev Makens nya favorit*

Så nu har vi ätit och mått så magarna våra står i fyra hörn.
Tack mammsan och F för en härlig påskmiddag.

Det var mycket trevligt!


Nu ska jag gömma Makens påskägg till morgondagens ägg-jakt här hemma.
Kottarnas ägg har vi redan gömt.
Själv litar jag som vanligt på att tuppen värper ett till mig.
Det brukar han.



Jag önskar er en riktigt skön PÅSK !
Må så gott allihopen.


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar