fredag 1 april 2011

Huhtikuu

Så var det april då.
Tycker månaderna bara flyger i väg.
Drygt två och en halv månad till midsommar!

I kontrast till det är Maken är på Skotercross i Karlsborg i kväll.

En hejdundrande tillställning som jag gärna skulle ha hängt med på, men magen krånglar alltför mycket ännu för att jag skulle kunna koppla av och ha roligt.
Så jag fick bli hemma.
M lovade han att han skulle köpa mig en kolarem och en saltis och ta med hem.
Det blir mumsigt till morgondagens lördagsgodis.

Nåväl, det går trots lite leda ingen större nöd på mig.

Jag har fredagsmys här hemma och gjorde mig en god pasta till middag.
Med en vegetarisk sås till utav tomat, mascarpone och ruccola. Färdigköpt på Ica och lite tillpiffad av mig.
Gillar lite extra kryddor och med en skvätt av det som finns hemma i blir det extra gott.


Sen hyvlade jag parmesan och malde svartpeppar över.
Det blev riktigt bra.


Finaste Maken kom hem efter jobbet med dessa för att ytterligare förgylla min kväll.




Det gjorde mig så glad!
Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad med en sån underbar man, med världens finaste Kottar och alla ni andra, familj och goa vänner som finns både här och där.

I dag har ju ett av mina tidigare bonusbarn och hennes mamma varit om och hälsat på också.
Det är alltid lika mysigt att få rå om dem en stund.
Fast lillebroren var sjuk så han kunde inte följa med.
Påskäggen fick de i alla fall nu lite i förskott, om vi inte hinner ses innan Påskhelgen.
Ska ta mig en tur upp till dem och hälsa på då han frisknat till och då Kottarna är hemma igen.
De tycker det är så roligt att följa med och alla fyra trivs jättebra tillsammans.
Älskade ungar!

De gör mig också så glad.



Men nu ska jag mysa vidare med tända ljus, min spännande bok och lite tv.
Sen tror jag visst jag ska koka mig en kopp te och ta mig en bulle.

Det är lagom för en fredagkväll.




Jeanette, med värme i hjärtat ♥

1 kommentar: