söndag 3 april 2011

The grej of the day

Pappan i huset som nu mer även titulerar sig älgjägare som bekant, han fick en present av Stora E i går.
Hon har gjort den helt själv på slöjden i skolan.

Jag bara måste visa den.




Visst är den läcker!


Sen fick jag en snilleblixt klockan tio i går kväll.
I soffan har vi haft en kudde med ett fodral som inte riktigt funkat.
Det är ett sånt omlott fodral, lite typ ett örngott i konstruktionen och innerkudden vill hela tiden åka ur fodralet.


*kudden innan massakern*

Så i går tog jag saxen och en stol med blekt och lite trist klädsel och klippte helt sonika till en ny klädnad.
Till stolen.
Av kuddfodralet.

Ta daa!




*känner du igen stolen Mammsen?*

Det gäller att handla innan man tänker efter ibland.
Annars kan man ångra sig och så blir det aldrig gjort.
Eller så blir det gjort och så ångrar man sig...

Men den här gången blev jag jättenöjd.



Nu ska vi grilla korv ute till lunch.

Ha en skön söndag!





*

3 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj, vad fin älg! Och stolen blev jättefin! Åh, det är så kul när man kommer på att använda något till något annat och det blir bra! Jag har sytt kuddfodral av både tröjor och kökshanddukar. :-) /A

    SvaraRadera
  2. Det gör jag...Tillverkad tidigt 1900-tal
    av min farfar Johan Oskar Johansson.
    Kreativt folk,som bor isi smé- dåtid o nutid!
    Den älgen är urläcker.Liknar Hälge, 6-taggarn!
    Bra gjort Elsa!
    MuminMormorn

    SvaraRadera
  3. A:
    Ja visst var den fin älgen. Stolen har min morfars pappa snickrat, så där har många rumpor suttit genom åren ;-)

    MuminMormorn:
    Såg det på initialerna som den var märkt med under själva sitsen :-)
    Sen var det skrivet något med blyerts, men jag kunde inte se vad det stod.

    Fäste tyget över alla små träpluggar så de inte skulle kunna ramla bort. (En del av dem var lite lösa, efter 100 år...)

    Kramkram

    SvaraRadera