torsdag 28 april 2011

Ett MC hak eller en Mack Kung?

Maken hade lite ärenden i Luleå i eftermiddag så jag passade på att följa med.

Först var vi en sväng på BMW för att kolla när våran bil kunde lämnas in och sen ville de se hur skadorna såg ut.
M blev ju påbackad inte bara en gång utan två, på samma ställe nu i vintras och det var det som ska fixas nu.
Som tur var så var det inga enorma skador men det måste ju göras i vilket fall som helst.

Sen gjorde vi de övriga ärenden och vips var det middags tid.

Som alltid kan vi aldrig enas om var vi ska äta.
Jag kan ju inte äta alls de flesta gångerna ändå, så det brukar lösa sig rätt smidigt.

Men är magen mot förmodan så bra så att jag kan äta, vill jag ändå aldrig äta där han vill.

Maken gillar nämligen att äta på Motorcykel Macken...


*jag har klottrat...men bara i Paint*

...så han brukar göra det och sen äter jag då vi kommer hem.

I dag kom jag däremot på den briljanta idén att vi kunde svänga förbi Dagoberts så jag fick köpa med mig en smörgås därifrån och äta den hemma!



Det var en himla bra idé.

Min kycklingfilé smörgås med sallad och bacon var jättegod.
Så god att det inte blev nåt foto taget på den.


Nu ska vi åka in mot stan och kika i fall isen börjat släppa under bron.
Här hemma i byn har den nämligen gått, så nu ligger älven helt öppen nedanför oss.
Det känns direkt att det blir kallare i luften.
När det sen börjar kvassa vid Vassholmen, en liten ö mitt ute i älven, då är det inte långt borta tills flotten flyter iväg, eller sjunker för all del.

Så nu tar vi oss en tur dit och ser efter.
Jag tar med mig kameran i fall att!



Hej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar