torsdag 7 april 2011

Dagens dagens

I dag är en sån där dag då jag inte riktigt kan komma på vad jag ska skriva om.
Inget särskilt har hänt.
Bara det där vanliga, ni vet.

Lite jobb.
Lite plock i köket.
Middag.
Hockey på tv.

Ja, inget galet spännande direkt.
Så i dag blir det en dagens Dagens här i bloggen.


Häng på:

Dagens goaste:

Min Mummi som har födelsedag.
Eftersom vi bor en si så där 100 mil ifrån varann kalasar vi över telefon.
Det går hur bra som helst.
Vi skrattar massor och det blir en hel del skoj och tokerier.
Mummi fyller 86 i dag.
Det kan jag knappt tro.
Inte Mummi heller.



Dagens middag:
Maken lagar älgfärsbiffar.
Och egen pepparsås.
Jag äter massor med gröna ärtor till.
Och glömmer att fota.
Eller jag kom i håg det, men inte fören vi ätit klart.
Och då var det ju ingen idé att ta fram kameran.



Dagens lukta gott:

Min nya hudlotion från Ed Hardy, Love & Luck.
Den doftar mmmm.


Dagens irro:
Jaq glömde bort att jag skulle susa in till biblio och låna böcker i dag.
Nu har jag inget att läsa.
Eller inget och inget, jag har en bokhylla, eller två stora till å med, med flera hundra böcker i.
Men de har jag ju läst.
En del till å med flera gånger.
Får bli telefonkatalogen i kväll då, i brist på annat...



Dagens glödlampa!
Jag kom just på att M fick hem en bok med posten i veckan.
Han har inte hunnit börjat läsa den ännu.
Den kan jag läsa i kväll.
Tur för mig!



Dagens sista stäver:
I morgon är det fredag!
Helgen är nära.

För visst är det väl torsdag?
Jo, eller nä.
Fasen jag måste kolla.

Jo.
Fredag i morrn.
Härligt.


Behöver nog gå och sova nu.


Kram kram från isi Sme´.

1 kommentar:

  1. Mitt bokpaket jag väntat på har dröjt och när jag äntligen fick det så har jag inte hunnit läsa men idag kanske...
    Vilka vackra flaskor! Och härligt namn på dem!
    /A

    SvaraRadera