lördag 23 april 2011

Påskjakt

Kottarna var värre ivriga i morse då de visste att det skulle bli äggjakt efter frukosten.
Lilla e hittade sitt i kastrullskåpet.
Han var rätt snabb han.

Stora E hade sagt att hon absolut inte ville ha några ledtrådar.

Maken försökte efter en bra stund att ge en ledtråd ändå och klämde i med:
-Det är på
tiden du hittar det!
Stora E som inte riktigt hängde med på ledtråden svarade:
-Och jag tycker det är på tiden att du slutar snusa!

Så mycket för den hjälpen :-)


*Stora E's ägg som hon gjorde då vi påsk pysslade*

Så tog det henne 35 minuter också innan hon hittade sitt ägg.
Uppe på klockan i köket...

Jag trodde jag hade gömt M's ägg så bra, men han hittade det nästan direkt.
Nästa gång ska jag tänka ut nåt smartare ställe.
Inte i ett kuddfodral, som i år.
Och tänk.
Jag fick ett jag med. Med mina favoriter i.
Mandelägg från Anthon Berg och spritchoklad, eller vad de nu heter.
Goda är de i alla fall.



Tack snälla tuppen... ;-)

Efter äggjakten åkte vi ut till stugan för att äta middag med Svär-Päronen.
Som vanligt då man äter hos föräldrar blir det god mat.



Vi har blivit så bortskämde hela helgen.

Kottarna har badat bastu i stugan också.
Och hoppat i den sista lilla snöhögen som fanns kvar vid stugan.
Det har tinat något enormt de sista dagarna.
Ute i stugan hade det till och med kommit upp lite grönt!



Nu känner man våren i sig!


Fortsatt trevlig helg önskas från isi Sme´.

2 kommentarer:

  1. Låter som ni ätit mycket god mat och njutit av både trevligt sällskap och påskpyssel och lekar. Härligt! :-) /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Ja här har det varit full rulle. Nu ska det bli skönt med vardag så man kan jobba och vila upp sig en smula ;-)

    Kramkram

    SvaraRadera