lördag 26 mars 2011

Vinterdag på rätt sida älven

Kalix Vinterdag! stod det i alla annonsblad i dag.
Man ur huse för att vandra inne i stan på gatorna.
Kul i och för sig men vi samlade ihop Kottar och skidor, lite påskpyssel och annat smått och gott och for för att tillbringa hela dagen med Kompis-familjen i stället.

Där har våra Kottar och Kompisarnas E-Kottar varit ute och åkt massor med skidor och skuttat i snöhögarna.

Efter skidåkningen blev det grillade hamburgare till lunch och sen påskpyssel:


*klädnypor*


*påskparad*


*pappersägg*


*och blivande påskgodis gömmor*

Tyvärr blev Stora E's ägg kvar hos Kompis-familjen, så det får jag visa en annan dag. Men det blev också jättefint :-)


Till middag blev vi bjudna på fondue.


*premiär för familjen L, som ger tummarna upp!*


Däremellan hann alla Kottarna bada bastu och på det svalka sig i snön utomhus...
Brrr, sa alla Långöron och höll sig inomhus.


Sen avslutade vi med lite Earth Hour



innan vi begav oss hemåt.


Nu blir det lite soffmys och sen sängen, fast först ska jag ställa om klockorna så jag inte blir så förvirrad i morgon bitti.
Fast det blir jag förmodligen ändå, för i morgon bitti minns jag i alla fall inte om jag ställde om dem eller inte...

Men det brukar lösa sig.


Ha en skön kväll.


J.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad pysslet såg härligt ut! Gillar verkligen påskparaden. Jag som inte alls är pysslig skulle behöva gå i kurs hos dig. :-)
    Har läst ca 50 sid i första boken jag lånade idag, gillar den hittills. Tog bara en liten bensträckare, ska strax fortsätta... /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Visst var det ett härligt gäng med tuppar!

    Kul att du gillade boken.
    Har läst ut Ninni S's bok, så nu kan du få låna den med om du vill :-)

    Kramkram.

    SvaraRadera