fredag 4 mars 2011

Sten koll

Maken kom hem med lunch i dag.
Det var de godaste tuggorna jag ätit på länge.
Salt och kryddigt.


*Pasta Alfredo med kyckling och så en sallad till på kidneybönor, kikärtor, oliver, broccoli och purjo*

Tack finaste M för det.
Är så skönt att bli lite uppassad då man inte känner sig i form.
Sen blev det över nästan en halv portion så den ska jag mumsa på i morgon då M är och spelar hockey cup.
Mums.

Ja, nu ska jag visa er nåt!
Min bror och W har varit om en sväng i eftermiddag.
Brollan som är välbekant med min sten-samlar-iver, hade hittat en rätt cool sten som han nu släpat med sig hem till mig.




*mitt i prick*

Jag som även gillar humlor tyckte såklart att det var baken på en dylik.
Brollan tyckte det var ett stirrande öga.
Jag föredrar humle förslaget.
Jag sover bättre då.

Det skulle vara kul att få den att se ut mer som en humla, med antenner eller nåt där fram, men det vore att ta bort lite utav dess naturliga skapelse.
Så jag låter bli.
Hur naturligt mönstret då är har jag ingen aning om, då ingen av oss egentligen vet hur det har uppkommit.
Men det är liksom mörk grått och lite glittrigt.
Nån maskin kanske.
Eller en uttråkad vätte.
Vem vet.

Den ska nu få samsas med de andra bumlingarna.
Och så hoppas jag att den låter bli att stirra på mig...

Nu blir det lite fredagspyssel, jag och M ska som vanligt tävla i "På spåret".
För säkerhets skull "tävlar" vi på samma lag.
Större chans att jag inte blir en sån dålig förlorare.
Hejja mej!
Oss...



Kram J.

1 kommentar:

  1. Jättehäftig sten! Omtänksamt av din bror! Visst är det en humla den liknar! :-) /A

    SvaraRadera