tisdag 22 mars 2011

Saker att vara glad för

Maken är glad för att Luleå, i skrivande stund, leder över Skellefteå i hockeyn.
Med 2-0.
Men det är relativt med den lyckan.
Det är en period kvar och mycket kan ändras.


Lilla e är glad över att han fått ta bort sin tandställning i dag.
Han längtade sig fördärvad efter att få den förra våren, men nu känns det enbart skönt för honom att slippa det där extra pyssel den ändå inneburit.
Åsså är han glad över att goa MuminMormorn kunde komma förbi och äta middag med oss då han ringde och frågade.


Stora E är glad över att det gick så himla bra då hon åkte slalom i dag.
Inga allvarliga vurpor och ben och armar är i samma skick som då hon åkte till backen!
Det är väl nåt att vara särskilt glad över.
Sen har hon och Grann-Kotten stickat i dag.
Det var också en sak att vara glad över.


Jag är glad över att det inte är fågelinfluensan jag drabbats av, utan bara mina mysiga tofflor som Maken letat fram till mig då vi städade i förrådet...


*mysigt*


------------

Åkej, revidering under pågående bloggning...
Skellefteå har kvitterat till 2 lika och Maken är inte lika glad längre.

------------


Fast det är jag.


Jag är glad nästan jämt.


Somliga dagar i alla fall.


Och just i dag är en sån där somlig dag.


Det gillas.


------------


Revidering igen.

Maken är glad nu.
Luleå gjorde 3-2.

Hockey är verkligen berg-och-dal-bana för humöret.

Månntro om det inte påminner sig lite om PMS när jag tänker efter...

Ska fundera på om jag ska säga nåt om det...


INNAN det blir 3 lika...



*

2 kommentarer:

  1. Alla borde vi nog ibland sätta oss ner och tänka efter vad vi har att vara glada/tacksamma för. :-) Fast ibland - då behöver man få deppa också, tror inte det är bra att vara klämkäck och hurtig och förtränga känslor heller.
    /A

    SvaraRadera