tisdag 29 mars 2011

Nytt till köket

Här kommer nu bilderna på de sakerna som jag köpte till köket.

Ett mini diskställ var en av sakerna.
Egentligen är det nog ett sånt till dockvrån kan jag tänka mig, men det kommer att bli perfekt där jag tänker ha det.



Hur litet det egentligen är framgår inte riktigt på bilden men det är inte stort.
Det ska målas i vitt, så det klarar av att det blir vått. Maken har varit in på färg affären åt mig i dag och där rekommenderade de elementfärg...
Nåväl, det funkar säkert.

Det andra är en liten griffeltavla som jag tänkte ha till "Dagens middag".


*hjärtepyntet har jag fått av min Mammsa*

Oftast är det bland det första Kottarna frågar då de kommer hem från skolan.
-Vad blir det för mat?
Nu blir det lite festligare än bara den sedvanliga veckoplaneringen på kylskåpet.


Så vad blev det till middag i dag då?
Jo, ost panerad schnitzel, kokt potatis, gröna ärtor och dragonsås.


*yummie*


Nu blir det hockeymatch på tv, femte semifinalen mellan Luleå och Skellefteå.
Och den här tänker jag faktiskt se.
Jag tror ändå att Luleå kommer att förlora, så då kan det kvitta.


Fast kanske jag kikar med bara det ena ögat.
Så de inte förlorar med så mycket...



Tiddelipom.

2 kommentarer:

  1. Tack för blomman...Den har duchat, men behövde inget "Balsam"!!!!!!!!!
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Varsågod Mammsen!
    Hoppas den kommer att trivas ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera