onsdag 30 mars 2011

Kan det vara...

...våren som är på ingång?

Minsann.
Nu börjar det bli vår här isi Smé tror jag!

Om man tittar på väl valda ställen det vill säga.


*gräs!*


Tittar man på andra ställen är det lätt att tro att det är vinter ännu.


*gungställningen*



*extrabilen*



*uthuset*


Så det låter vi bli.
Att titta på snöhögarna alltså.

För nu längtar jag faktiskt efter lite mer barmark.
Inte slasket och sanden som kommer med den, utan det sköna i att kunna packa undan vinterkängorna och ta fram lite lättare skor tex.
Eller att slippa halka runt som Bambi på hal is här på gården.

Fast till helgen får det gärna vara kallt.

För då är det Månsbynappet här i byn.
Den årliga pimpeltävlingen på sik, här nere på älven.
Då är det mindre kul om det regnar eller är slaskigt.

Så kallt väder fram till lördag klockan femton, tack.
Sen är våren välkommen.

Fast lite snö kvar fram till påsk vore inte heller fel.
Så det kan bli en skotertur ut till stugan kanske, under Kottarnas påsklov.
Det vore härligt.
Och då behövs det ju snö.

Så mycket snö kvar fram till vecka 17 börjar, tack.

Som om det nu är jag som kan bestämma det...
Jag är nog inte redo för våren riktigt ännu.

Men jag blev attans glad för den lilla gräsplätten.
Det blev jag.
Och det är ju alltid något.

För en MuminMamma med eskimå-själ.





*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar