lördag 12 mars 2011

Kalas och Kompisar

Vaknade till ett strålande härligt vår, vinter väder.
Sol, kritvit snö och lagom med plus, typ nån minus bara.
Vi har fått skottat gården, av grannen med traktor, det kändes fint.
Och sen har det tinat fram bra på bron av solen också.
Mysigt mysigt.
Snart kan man sitta där och mojja sig.
Om ett par, tre månader ungefär.

På agendan idag stod kalas hos Kompis familjen.
Tre sjättedelar av dem har vi firat, med kort och paket.


*pyssligt med paket*

Paket blev det till äldst och yngst och så gjorde jag ett roligt kort till unge herr e utav kartong papp, pälsigt tyg, ståltråd och några blå stjärnor.

Blev bjudna på en riktigt god smörgåstårta och sen prinsesstårta och en Schwartzwald, för Schwartzvaldtårta det hade minsta Mini-e önskat sig.
Vilken tur för mig och mamman i huset ;-)


*nya favorit porslinet*

Gillade verkligen det tunna porslinet och den vida formen i dessa.
Egentligen var de nog tänkta till te, men jag min vana trogen gör som barnen och dricker saft.
Och lika gott smakade det.

Sen gjorde vi oss en sväng förbi goa vännerna och jag fick låna mig lite bra att läsa också.
Tänk vilken tur när man har en kompis med samma bok-smak som en själv.
Det är lycka det!

Vi har sett Melodifestivalen också, jag och M, våra favoriter The Playtones vann inte, tyvärr.
Nästa år tror jag minsann att vi ska ha en egen Melodifestival här isi Smé.
Där man bara kan rösta på den bästa.
Vad tror du om det, Grannfrun ;-)

Det vore väl nåt?


Nåväl, i dag har vi haft en riktig rantar dag och nu återstår bara att ranta sig i säng.
I sällskap med Karin Wahlberg, Åsa Linderborg och alla deras bokstäver.
Och så min älskling såklart.


Natt natt.

4 kommentarer:

  1. Ja, vilken tur att E:4 önskar sig sin mammas favorit tårta, det känns "nästan" som när Axel önskade sig nya madrasser till sängen för nåt år sedan ;)

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja, hon är en pärla din syster :-)

    SvaraRadera
  3. Klart att vi skulle behöva en egen tävling, så länge jag slipper sjunga! ;-)

    SvaraRadera
  4. Grannfrun: Hu, det hade jag inte tänkt på. Att nån måste sjunga, jag tänkte bara på att rösta!
    Fast det finns säkert nån här i byn som kan tänka sig att ställa upp... ;-)

    SvaraRadera