onsdag 2 mars 2011

Städa städa städa

Jag fortsätter med min rensning här hemma.

Går igenom lådor och kartonger.
Kastar och sorterar.

För den oinvigde kan det nog te sig lätt kaosartat, men högarna har sin särskilda funktion.
Kastas, sorteras och sparas.

Fast det har sina nackdelar också.
De tre kartongerna som skulle till klädinsamlingen har nu i min nyväckta sy-iver börjat locka mig med sin digra samling potentiella objekt.

Så i morgon bär det av till soptipp och sedan avlämnning av dessa tre till Röda Korset.
INNAN jag fått för mig att jag behöver nåt i dem.

Sen har jag hittat nytt användningsområde för somligt.

En trälåda som tjänsgjort som bla. vant- och möss förvaring i hallen och som nu senast huserat Makens alla bruksanvisningar till projektorn och annat tekniskt i vardagsrummet.

Den ska nu få det ärofulla uppdraget att härbärga alla servetter jag köper på mig.




*en blandning av IKEA och Marimekko favoriter*

Det blir perfekt att ha i köket, uppe på vitrinskåpet.
Ordning och reda.

I morgon fortsätter jag och siktar in mig på att få till allt så jag kan börja med helgstädningen sen.
Lyckas jag med det tror jag att jag ska fira med en semla.
Det blir mums för Måns.


Nu ska jag kika på "Halv åtta hos mig".


Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar att hitta nya användingsområden för redan befintliga saker! :-) Jag gillar även att sortera - behöver du hjälp eller bara vill ha sällskap någon dag - säg till! :-)/A

    SvaraRadera
  2. A: Ja visst blir man glad! Ibland är det som att sakerna "hittar hem".
    Tack för erbjudandet om sällskap :-)) Vi kan väl höras och bestämma nåt.
    Stor Kram

    SvaraRadera