onsdag 23 mars 2011

Gamle trotjänaren

Nu har jag dammat av gamle kompisen min och så har vi kört så det rykt.
Eller inte rykt direkt, men i alla fall så trådarna yrt.


*Sygvard*

Det blev att lappa lite knän på några byxor som verkligen haft roligt och varit med och lekt en massa.
Och så blev det ett par byxor till Fasters Finaste.


*mjukis jeans*


*kul applikation, köpt på Stoff och Stil*

De blir nog sköna att leka och stojja i.
Nu har jag bara sytt dem på höft, så vi får hoppas att de passar.
Annars är det bara att sy om eller sy till.

Barnkläder är så roliga att sy, för det går så fort då det inte är så stora delar att arbeta med.
Sen är jag inte världens mest förtjusta i att använda mönster...
Men jag försökte faktiskt i dag!
Fast det slutade ändå med att jag hade ett par byxor som jag vet att han kan ha, som mall.
Nu får vi bara hoppas de faller lill-killen, stor-killen, i smaken.

Och vet ni!
Jag har inte sytt mig i nåt finger i dag!

Det känns mycket bra.
Inte därför att det skulle varit premiär, för jag har provat två gånger förut.

Men ändå.
Jag tycker mina fingrar är bra som de är.
Utan extra broderier.



Nu blir det duschen och sen är det gonatt här isi Smé.



Kram på er Kompisar!

3 kommentarer:

  1. Du är så härligt händig! Häftigt monster på byxorna! Kommer nog Storkillen gilla. :-)
    När jag tar fram symaskinen - då går hundarna undan för de förknippar den med att jag sitter och svär frustrerat... :-D /A

    SvaraRadera
  2. Alldeles säker på att han gillar dom! Occh skönt att dina fingrar klarat sig,för det gör ont att
    sy i dom- jag har åxå provat.

    Vi skulle kunna ha byx-sy-junta..för det finns ju en hel hög, som behöver fixas...
    / Mammsen

    SvaraRadera
  3. A:
    Tack! *krama* Ja visst var monstret lite gulligt. Har ett gult också som ska få pryda nästa par. :-)

    Muminmormorn:
    Byx-sy-junta kan jag tänka mig. Är lite kul om man kan turas om.
    Och surra lite under tiden.
    Kanske nästa vecka?
    Kramkram.

    SvaraRadera