fredag 25 mars 2011

Fredags frosseri isi Smé

Sällar oss till skaran som firar dagen med våfflor idag.
Gräddade oss varsin mumsig till mellis.


*gott med grädde och körsbärssylt till*

Lilla e hade sån tur så de fått en våffla på skolan i dag också.
Och på söndag så firas det i Byastugan här i byn, (mellan 12-15 om nån är sugen,) då blir det nog en våffla till kan jag tro.
Ett himla våfflandes blir det i helgen :-)

Sen har jag och lilla e varit väldans lässugna i veckan.
Det har vi rått bot på i dag.


*helgens 'stäver*

Lite ond bråd död till mitt fredagsmys och lite snällare mysterier till e.

Till Stora E blev det en påse med blandade garner i härliga färger.
Hon och Grann-Kotten håller ju, som tidigare sagt, på och skapar lite huvudbonader.
Ska kolla med henne i kväll kanske ni kan få ett litet kik på blivande skapelsen i morgon.

Nu när vi ändå håller på och frossar i allehanda saker så blir det hemlagad pizza till middag.


*från förra gången vi gjorde egen*

Vi har alla våra egna favoriter.

Stora E vill oftast ha skinka och räkor på sin.
Lilla e väljer skinka, räkor, tonfisk och lök.
Maken har pepparsalami, cambozola, purjolök och Västerbottensost.

Själv håller jag mig till tonfisk och mycket svarta oliver, det är det allra godaste tycker jag.
Och så en grönsallad till det.


Men nu ska jag vika tvätt och rasta snabeldraken ett varv innan fredags koman sätter in på allvar.
Ha en riktigt skön kväll ni också, så ses vi kanske här i morrn.



Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar