onsdag 16 mars 2011

En efterlysning och ett tips

Lilla e slutar tidigt i morgon så då hade jag tänkt att vi skulle ta oss en tur till biblioteket han och jag.
Har värsta boktorkan för tillfället.
Jag har länge tänkt göra en lista på böcker jag varit sugen på att låna.
Och nu kan jag inte komma på en enda av dem.

Lånade ju två stycken av goa kompisen häromsistens då vi sågs, men av dessa återstår bara en trettio sidor si så där.
Sen har jag faktiskt beställt två nya på nätet, men tills de kommer måste jag ju ha nåt.
Så nu är jag på jakt efter fler.
Vill gärna hitta nån slags serie så jag kan frossa länge i samma figurer.

Helst nån kriminalroman av nåt slag.

Så det är dagens projekt.
Boklista.
Söka.
Hitta.
Skriva ner.


Dagens middagstips får bli det vi åt till middag idag.


*potatislåda*

Jag gillar att göra "lådor" till middag.

Enkelt att bara fixa som i det här fallet, skivad potatis, köttfärs smaksatt med tacokrydda och en skvätt grädde.
Skjuts in i ugnen och så rivna morötter till, en timme senare.

I dag gjorde jag en stor sats för då finns det både till matlåda i morgon och till att värma en annan dag om vi har annat för oss än att stå vid spisen ;-)


Men nu till bokprojektet.
Håll tummarna att jag hittar nåt bra och har ni några förslag så emottages de tacksamt.



Gokväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar