lördag 5 mars 2011

Det är tanken som räknas

Steg upp tidigt i morse för att skjutsa M till Ishallen så jag sen skulle kunna ha bilen.
Hem igen, vila sig lite på soffan.
Upp, fixa kläder och frisyr.
Läs: Byta om från sunk tröja och byxa till acceptabel klädsel bland folk.
Därtill borsta håret.


Tillbaka till Ishallen.
Mötte upp Bror med flickvän och Fasters Finaste.
Hejjade en del på M och hans lag.
Hjälpte föga.
De förlorade första matchen med 5-0 och den andra med 6-2.


*knappa sju minuter kvar av match 2*


*spännande*

W ropade -Ja! oavsett vem som gjorde mål.
Det gjorde onekligen matchen roligare.
Kanske är det så man ska sälla sig till tävlingar.

Man hejjar på den som vinner.
Nåt min bror kommit på redan då han var putteliten.
Kanske det är därifrån W fått det.

Eller så blir det helt enkelt bättre så.
Mer spelglädje liksom.

Kanske nåt för Fastern att tänka på...

I kväll blir det chokladbollar till lördags mums.
Jag kokar kaffe till smeten just nu.
Samtidigt som jag bloggar.
Jag kokar aldrig kaffe.
Nästan aldrig.
Mest för att jag inte dricker kaffe.

Men nu gör jag det.
Inte dricker, men kokar.
Är lite rädd att jag ska glömma slå av kaffebryggaren.
Jag är inte van att komma ihåg sånt.

Hela tiden tänker jag: -Glöm inte kaffebryggaren, glöm inte kaffe bryggaren.
Det är ett dåligt tecken.

Alltid då jag ska komma i håg nåt, så gör jag så.
Alltid då jag gör så, så glömmer jag det jag skulle komma ihåg.

Det känns som om jag ska gå och stänga av den nu.
NU.

Bara så ni vet.
Att jag faktiskt tänkte göra det.

-------

For the record:
Jag har gjort det nu.


*OCH dragit ur sladden*

Tänk så bra det kan vara att ha en blogg.
Så man får saker gjort ;-)

Nu ska jag gå och rulla lite bollar och sen ska jag ge mig ut i blåst och snö och hämta hem mannen.
Sen blir det en lat-lördag med nåt gott till middag och en film.

Nu ska jag bara komma ihåg att köpa kokos...



J.

2 kommentarer:

  1. Barn är smarta på så sätt; de brukar heja på den som vinner, då blir de inte besvikna. :-)
    Och du...har hört att hjärnan (och hundar) inte förstår ordet inte. Så det du ska tänka är; kom ihåg kaffebryggaren! :-)/A

    SvaraRadera
  2. A: Det ska jag prova nästa gång! Tack för tipset! :-D

    SvaraRadera