lördag 19 mars 2011

Den osminkade sanningen...

I dag började som sagt projekt röja pannrum/förråd.
Med besked.

Så här gör man:
Man börjar med att släpa ut ALLT från rummet.
Sen sätter man grejjerna överallt.
Där de får plats liksom.

Jag fortsätter mitt invanda: kasta, spara, ge bort.
Det dammar.
Det skräpar.
Det tar plats.

Det är aldrig vackert med stor röjningar.
I blogg världen kan man dock lätt få den uppfattningen.
Även jag visar gärna upp väl valda delar av mitt hem, somliga dagar.
Men inte i dag ;-)

Här är The Truth, The Whole Truth, and Nothing But The Truth.
Gissa hur mycket som ryms på 12 kvadrat.

MYCKET.


*hall*


*kök*

Och då har jag bara fotat det som var i blickpunkten just då.

Kvar finns ett par kartonger och diverse högar som sorterats upp för olika ändamål.

Och ett par påsar med kläder av olika slag till Röda Korsets insamling.
Och en hög med saker som ska annonseras ut på Blocket.
Och en driva med vinterkläder som behöver tvättas upp.

Och en bunt med diverse längdåknings skidor, och slalom skidor, fiskespön och pimpelspön.
Och tvåhundratusen skor i samtliga storlekar.
Och en hel flyttkartong med bara fleece jackor!

VARFÖR DÅ? kan man ju undra.


I mitt nästa liv ska jag bli en asketisk eremit i en putteliten stengrotta med endast mitt sköna täcke som personlig sak.

Och så min tandborste.
Och lite ombytes kläder.
Och toapapper.
Och en bra bok.
Och en varm jacka och kanske en skön mössa...

Och mina kuddar.



Eller så ska jag bli skitrik och ha råd med lite hushållsnära tjänster.



Nu måste jag gå och sova så jag orkar med slutröjjet i morgon.
Gonatt på er vänner!


*

4 kommentarer:

  1. Hej å hå...hihi har du haft inbrott eller ett utbrott kvinna, men se det blir fint sen...jag vet så där brukar det se ut hos oss mellan varven.Nu skulle du se i uterummet rena rama loppisen :-) fyyy nu fick jag ont i huvudet när jag tänkte på all skit som ska bort därifrån..
    Jodå jag skickar en låda med bröd till er, eller ännu roligare du kommer hit så bakar vi tillsammans vettja :-)
    Kram på dig städfian!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Känslan när man röjt klar är så underbar! :-) /A

    SvaraRadera
  3. Rensa i Röran!!
    Om du bara har 12 kvadrat kvar, betyder det
    att du rensat minst 170 kvadrat****
    Och jag som suckar över mina ynka 65 kvadrat
    / Mammsen

    SvaraRadera
  4. Annica:
    Jadu, skulle det komma en inbrotts tjuv fick nog stackarn vända i dörren. Han skulle ju tro att nån annan redan varit här :-)

    Åh, det skulle vara så kul att komma förbi! Bara jag blir lite bättre i maggen så jag vågar mig längre än till brevlådan.
    Då!
    Så kan jag rensa hos dig så fikar vi sedan.

    Jag har bra referenser och MYCKET erfarenhet... ;-)

    Stor Kram!

    ----------------
    A:
    Väntar på känslan! :-D Bara lite kvar nu, här nere...
    ----------------

    MuminMormorn:
    De tolv kvadraten är bara pannrummet.
    Övervåningen är kvar ännu.
    Och Kottarnas rum...
    Det känns som att det aldrig tar sluuuut.

    Jag önskar mig en container mammsen.

    Kramkram

    SvaraRadera