söndag 27 mars 2011

Dagens översikt

Vaknade fem över sju i morse.
Har dock ingen aning om det var gårdagens vintertid eller dagens sommartid.
Var ovanligt pigg hur som helst, så jag hann plöja en halv bok innan resten av klanen vaknade.

Frukost fick vi inte i oss fören närmare tio.
Ja förresten, jag har hittat en ny frukost favorit!
Riskakor.
Med tonfisk.

Så det ska jag äta nu till kvällsmat också.
Inte världens nyttigaste kanske men gott är det.


Förövrigt har vi haft lite besök här i dag.
Efter gemensamt våfflande i Byahuset kom mamma, lillebrollan och W över och hälsade på.
Fasters Finaste fick prova de nya byxorna som jag sytt.
Jag tror de gick hem hos honom för han tog på sig dem och tog sen inte av sig dem.
Det känns som ett gott betyg.
Fast nästa par ska få lite smalare ben och möjligtvis lite lägre linning tror jag.
Men han var nöjd ♥ och då är fastern nöjd.

Sen kom goa vännerna på besök en sväng också.
Lite bokutbyte och en middags planering på ingång.
Det känns kul.
Gillar att ha lite saker att se fram emot.


Men nu kvällsmat och sen ska jag fortsätta på min nya bok som kom i veckan.


Ha det gott!
Kram J.

2 kommentarer:

  1. Huvva int ska du äta frigolit me torrfisk uäck..
    Hihi Kram

    SvaraRadera
  2. Annica:
    *skrattar* Ja konsistensen påminner ju lite om frigolit och inte smakar det ju som hembakt heller...
    Får nog lov att köpa mig en sån där sten till ugnen och börja baka.

    Kram

    SvaraRadera