torsdag 24 mars 2011

Att se eller inte se...

M har åkt till Luleå för att se hockey matchen mellan Skellefteå och Luleå Hockey.

Jag håller på att förgås över att få veta hur matchen har gått.

Nu har vi ju inte kanalen som sänder matchen.
Men i dagens mediaflöde borde det ju inte vara nån konst att bara kika in på nätet och få uppdatering i den frågan, kanske ni tänker nu.

Och ja, såklart jag skulle kunna.
Om det inte var för att jag är så vidskeplig.

Jag är vis av erfarenhet, helt övertygad om att ifall jag ser en match, må det då vara i vilken sport som helst, så förlorar det lag jag hejar på.
Och det spelar ingen roll om jag är "live" på plats eller om jag sitter framför tv.n.

Ser jag matchen-förlorar mitt lag.

Om jag nu bara visste om matchen var slut.
Då kunde jag ju kika in på nån sida och kolla slutresultatet.
Men hur vet jag om matchen är slut?

Tänk om jag kollar nu ändå, och så precis då, gör det andra laget ett avgörande mål och så blåser domaren att matchen är slut.
Då kommer jag att bli jättetjurig.

Fast matchen borde ju vara slut nu.
Den började ju klockan sju, varje period är tjugo minuter, åsså lite paus däremellan.
Men har den gått till förlängning kanske den inte är slut ännu?

Undrar om man kan ringa till nån och be dem kolla...


Och ja, det finns nog en möjlighet att jag borde söka hjälp.
Å det snaraste.



*

2 kommentarer:

  1. Heja Luleå!!!!!
    Följde matchen på radion..så spännande att jag
    höll andan ibland!
    HÖR hellre på radion än SER på TV:n, om jag får välja../ Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Ja, se vad bra det gick då jag inte tittade!
    Jag gillar också att höra på radion, ofta har de bättre kommentatorer tycker jag.

    Våfflor i Bönhuset, söndag mellan 12-15.
    Kommer ni?

    Kramkram

    SvaraRadera