lördag 26 februari 2011

Vårsol och hårsalong isi Smé

Vaknade till ett riktigt vårväder i dag!
Strålande sol och plus grader i solen.
Hela 13 st.
Grader alltså.

Riktigt fint.

Fast jag tycker det har gått riktigt bra med alla minusar också.
Jag är den som klagar på sol.
För då syns det så tydligt att man måste putsa fönstrena.
Jag klagar på värmen också.
Äter man kortison så är man galet varm i alla fall.

Fast det kändes fint på nåt vis att höra då det rasade från taket.

Så egentligen kan man nog säga att jag gillar mer att höra vår, än att se och känna den.

Typ.
Nåväl.
Inte värt man klagar.


Stora och lilla e ska sova hos farmor och farfar i natt.
Finaste M och jag ska på 40 års fest.

Så nu ska jag klippa håret på M.
Det blir spännande.
Mest för honom.
För mig är han ju alltid den finaste.
Jag tycker han är fin även om jag klippt honom.

Vi får se vad han tycker själv efteråt.
Spännande som sagt.


Kanske ni kunde hålla en tumme eller två.
För säkerhets skull...



------------


Tillägg klockan 16.41

Apropå friseringen.
Fasters finaste och min bror kikade förbi en sväng.

Andaktsfullt satt W på en pall i badrummet och tittade på då
jag klippte M.

Länge sitter han tyst, sen kommer det.

-M, din frisyr är borta nu...




*

3 kommentarer:

  1. Oslagbar kommentar från W! Haha! Hoppas ni får en toppenkväll! /A

    SvaraRadera
  2. Känner igen de där som M får "stå ut" med. F

    SvaraRadera
  3. A: Ja du vet ju vad man brukar säga; Från barn och dårar får man höra sanningen ;-)
    Kram kram

    F: Vill man bli fin får man lida pin! Nej, inte riktigt så illa kanske.
    Men det blev faktisk ganska bra med den nya frisyren. Kanske ni kan göra er en sväng hit åt helgen och titta lite ;-)
    Jag kan bjuda på fika.
    Kram J.

    SvaraRadera