tisdag 15 februari 2011

Zebran är ett randigt djur...

...ränderna går aldrig ur.


Vid det här laget är väl de flesta av er välbekanta med min förkärlek till randiga saker.
Sockor i synnerhet.

I dag, den bitande kylan till trots, har Clippshoppen stått här på torget och sålt strumpor.

Jag gillar Clippshoppen.
De säljer strumpor till det facila priset av 100 kr för 12 par.
Blanda hej vilt.
Det passar mig bra.
Och jag tycker de håller bra i tvätten också.
60 grader, i måååånga tvättar.

Så i dag slog vi till.

Kottarna letade fram 6 par var.

Så var det 4 par till Fasters finaste och 7 par till mig.

Det 24:e paret blev ett par coola strumpor till min fina kompis A.
Hittade ett par i hennes smak och kände att jag bara måste överraska henne.
Och nej, hennes var inte randiga.

Men det var mina...


*fast en enfärgad fick lov att följa med, på nåder, lite vågad måste man ju vara*


Och Fasters Finaste, hans sockar var inte heller så väldigt randiga...


*för utom en då...*


Kottarnas utgjorde en brokig skara av randiga, leopardmönstrade, stjärnor, enfärgade och två med diverse monstruösa figurer.
Eller så var det kanske örnar.



Hur som helst har vi nu 19 nya par som det ska hållas reda på, här isi Smé.

Bra jobbat Jeanette.




*

3 kommentarer:

  1. 19 par nya...19 par på utgående?
    Glömde helt bort Clippshoppen igår, men har kvar ett lager från i höstas./ MuminMormor

    SvaraRadera
  2. Riktigt snygga sockar du köpt! Jag gillar också randigt. :-) Just nu har jag faktiskt på mig sockarna jag fick av dig igår, gillar dem. Men mest gillar jag att du tänkte på mig och överraskade - det värmer mer än sockarna... :-) Kram, A

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn: Mammsen, inte riktigt, den här gången blev jag lite vild och galen bara. Det måste ha varit de där ränderna. Jag tror jag skyller på dem. Kramkram

    A:Det är kompis sockar. Av den sorten om värmer både på insidan och utsidan. Klart du ska ha ett par! Kram J.

    SvaraRadera