tisdag 1 februari 2011

Redan februari!

Den tisdag, som i Fastlagsveckan falla,
skall man betrakta som alla fromma änglars dag.

Densamma morgon skall man planta in,
och så frö i alla änglars namn,
så blir det alltid grönt och kommer till gagn.

Under februari skall man hålla sig varm, på det man kan behålla sin sundhet.


-Ur Bondepraktikan


---------------


Har ätit gott till middag.
Gjorde tonfisksallad till mig, medan M var mer sugen på älgskav till sin sallad.


*provade ha rosésallad i, gott*


Sen hade vi vännerna här på besök och jag fick coolaste diskborsten i nya favvofärgen rosa, såklart!
En riktig rosa-bandet-tuttar-borste *s*


*diskborstarnas rollsroyce*


Nu blir det en stund i soffan innan jag ska släpa mig i duschen och sen bädda ner mig.


*fint med nya ljuslyktorna och tulipaner i vas*


--------

Helt plötsligt började jag känna mig lite krasslig och näsan både nyser och rinner.
Har fått riktig skrällhosta också, fast det kanske bara är högfärd ;-)

Nåväl, i morgon är jag pigg och kry igen.


Så är det med det.


.

2 kommentarer:

  1. Snyggt med Tulpanerna i vas, och på finaste hemvirkade duken./ Muminmormor

    SvaraRadera
  2. Mammsen: Ja jag tyckte det blev riktigt fint tillsammans.
    Finaste hemvirkade köpte jag på loppis i sommras. För 25 kronor.
    Sanslöst att det inte värderas mer med tanke på allt jobb som ligger bakom.
    Kramkram.

    SvaraRadera