fredag 18 februari 2011

Rätt inställning

Kottarna och jag gjorde stor röj här hemma i dag då Pappan åkt i väg på jobb till Boden.
Snabba som blixtar, eller kanske inte riktigt som blixtar, men snabba i alla fall.
Det var vi.

Fyra timmar med diverse pauser senare, var vi klara med det mesta.

Då tog vi oss ett glas sockerdricka och så hittade vi en kul film som vi såg.
Det var precis vad vi behövde.
Sen kom min kompis A över på fredagsfika och surr och det var precis vad jag behövde.


*te värmer gott*


Stora E åkte i väg på badhuset med Grann-Kotten.
Sen kom hon hem glad som en lärka och med istappar i håret.
Minus 24 och myggfritt.

Lilla e och jag var här hemma och spelade kort.
Massa gamla kortspel som jag nästan glömt.
Vänd tia och Hej knekt var dagens nostalgi tripp.

Avslutade med tacos till middag och sen såg vi På spåret.
I dag började en av resorna i Töre och slutade i Haparanda.
Det var så kul att se Kottarnas miner då det var filmat bara 150 meter ifrån vårat hus.

Så vi har haft en härlig fredag här hemma och lilla e sammanfattade det ganska bra:

-Jag gillar verkligen att Storstäda, för det blir alltid så himla kul efteråt.

Mmm jo, det är liksom det som är min tanke ;-)

Hoppas dock att den inställningen håller i sig lääänge lääänge.
Allt blir liksom lite lättare då.




Nu ska jag bädda ner mig innan jag gäspar käkarna ur led.



Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar