lördag 5 februari 2011

Programmet ingen ser

M och jag kollar Melodifestivalen i kväll.


*min favoritlåt idag*

Jag och M gillar att tävla.
Vi brukar tävla i det mesta.

Vem som får flest poäng i Alfapet.
Vem som kan flest frågor i Postkodmiljonären.
Vem som kan gissa vem som går vidare i Melodifestivalen...

I Alfapet är det hyfsat jämt.
I Postkodlotteriet är vi rätt lika.
I Melodifestivaler eller andra musiktävlingar har jag inte en suck.

M har nån slags magisk förmåga att alltid lyckas veta vilka som går vidare eller rent av vinner.
Både Kottarna och jag är lika fascinerade.

I dag var inget undantag.
Fem av fem.

Annars är "På spåret" mitt favorit tävlingsprogram, för där tävlar man i lag.
M har rest massor och kan massor med städer och andra platser, jag är bra på mängder av underligt, oviktigt men viktigt vetande.
Vi är ett toppen lag.
Vi vinner jämt ;-)
Jag gillar att vinna.

Och nej, det är ju inte så att jag nu måste vinna i nåt.
Jag gillar bara inte att förlora.


Så är det med det.



2 kommentarer:

  1. Måste vara en fördel att vara ganska jämspelta om båda gillar att tävla. :-) /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Ja det är verkligen en fördel.
    Så jag slipper tjura så himla mycket.
    Kram J.

    SvaraRadera