fredag 4 februari 2011

När man glömmer...

Tog mig i kragen och ringde vårdcentralen i morse.

Lika bra att få det överstökat. Är inte min grej riktigt att gå på läkarbesök, men ibland kanske det är lika att man gör det, typ...

Så jag gjorde det.
Med lite hjälp av en påringning från mammsen *krama*

Å det gick bra.
Lite blodprover som visade förhöjt CRP, men mina vita blodkroppar var i skaplig mängd och det är huvudsaken.
Det har lyssnats på hjärta och lungor, kollats i öron och i halsen.
Och ett recept på hostmedecin fick jag med mig hem.
Så vi for i väg och skulle hämta ut det och ett par av mina andra mediciner.


*nödvändig shopping på Apoteket, endast 1348:-(*

Nåväl, tack å lov att man bor i ett land med läkemedels subventionering i alla fall.
Öronpropparna tänkte jag ha så jag inte väcker mig själv då jag hostar, eller om M snarkar.

Det var väl då dagens alla ärenden, eller inte...

Till saken hör att eftersom att min mamma nu råkas jobba på vårdcentralen, och att hon i dag slutade jobbet ungefär samtidigt som jag var där, så hade vi liksom planerat att skjutsa hem henne efter mitt läkarbesök.

När vi varit på apoteket och åkt ett varv på stan kom jag på det!

Att vi liksom glömt mammsen på hennes jobb...
Eller att jag liksom gjort det...

Fast jag är inte värst.
Brorsan glömde henne då de skulle till IKEA.
Inte IKEA, som tur var.
Men ändå ;-)

Hur som haver så susade vi dit, plockade upp henne innan hon hann ta lokaltrafiken och sen tog vi med henne på Myggan och åt lite fredagslunch.

Sorry mammsen.
Du har en till godo nu.
Du kan få glömma mig var du vill.
Bara du hämtar mig sen.



*kyckling med mangochutney och bacon*

Maten var som vanligt jättegod, men jag kan säga att det var skönt att komma hem sen och bädda ner sig.
Kände mig helt slut efter dagens utflykter.


Efter bloggen ska jag faktiskt lägga mig.
Och i morgon tror jag att jag inte tänker stiga upp före lunch.
Jag ska ligga kvar och läsa riktigt länge.
Känns som en evighet sedan jag gjorde det.



Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar