söndag 27 februari 2011

Livlig lördag och skön söndag

Hade det riktigt trevligt på 40 års festen igår.

En härlig stämning i ett trivsamt sällskap och med god mat och dryck till livs.

Brödsnittar med sallad och en jättegod räk-/rom röra serverades till förrätt.
Sen bjöds vi på rostbiff av älg, potatisgratäng och sallad till varmrätt.
Och som avslutning var det en sagolikt god tårta med fyllning av bla päron och jordgubbar.
Riktigt, riktigt gott.


*jubilarens intressen i tårtform*

När det var dags för de obligatoriska lekarna utsåg jag snabbt mig själv till fotograf.
Är ingen fantast av att delta, men har heller inga skrupler när det gäller att förlusta mig i de andras deltagande.
Jag kan ärligt säga att jag, tillsammans med det övriga gänget, vid ett par tillfällen skrattade mig halvt fördärvad åt ett gäng bananer och apelsiner...

Hemma var vi före ett och i säng var jag före två.

Så i morse tog vi en välbehövlig sovmorgon och åt kombinerad frukost/lunch halv elva.
Kottarna kom hem från Farmor och Farfar först vid två och sen kom lillebror och W över på sällskap och china-middag.

Inga stora bedrifter har utförts isi Smé i dag med andra ord.

Lugnt och skönt.
Det tackar vi för.


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar