söndag 13 februari 2011

Lagom för en söndag

Så här blev det med de andra kartongerna.
Fast bilderna är från hallen och inte från kontoret.
Gjorde så mycket annat i dag med fina M:et mitt, så kontors-kartongeriet det prioriterades till en annan dag.

Nåväl:


*före*



*och efter*

Som synes har vi numera inga kartonger alls ovanpå garderoberna i hallen.
De nyinköpta var nämligen en si så där fyra millimeter för höga för att få plats...

Till min lycka innehöll de gamla kartongerna kläder som ska lämnas till klädåtervinningen.
Hur jag nu har kunnat glömma det ?!?
Det betyder således att om jag bara tar mig i kragen och lämnar in kläderna så behöver jag inte ha någon förvaring alls där uppepå längre.
Och det är ju bra.

Som tur är så är garderoberna i kontoret inte lika höga som de i hallen.
I alla fall ser de lägre ut.
Så där bara måste kartongerna rymmas...
För säkerhets skull har jag inte provat.
Somliga dar är det bättre för humöret att leva i ovisshet.

Känner mig nöjd ändå, även om nu detta förmodligen är ett gravt i-lands problem och jag borde skämmas som klagar.
Men om jag lovar att bli nån form av bistånds arbetare i mitt nästa liv, kanske jag blir förlåten för min förkärlek till o-viktigheter.
Kanske.


Annars har denna fina söndag bjudit på ett strålande väder med många kalla grader och Maken han har bjudit på pasta med köttfärssås.


*mycket gott*


Jag har bjudit på ett gott humör och några rader här i bloggen.

Det är väl lagom för en söndag, tycker jag!

Sen när Maken kommer hem från sedvanliga söndags hockeyträningen blir det Sherlock Holmes och kanske en bit av den kvarvarande cheesecaken från i fredags.

Det är väl lagom för en söndag, tycker M som hade det som förslag ;-)


Och jag säger inte emot.
I ett förhållande måste man välja sina strider...



Gokväll :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar