tisdag 18 januari 2011

Tvätt regler

Här är det stortvätt på G.

Tror jag är inne på maskin nummer jag-vet-inte-vilken-i-ordningen.

En sisådär fyra-åtta-femtio maskiner kvar.
Utspridda i sorterade högar på badrumsgolvet.
Mörkt, ljust, vitt och handdukar.
Sånt som ska tvättas separat och miljorners udda sockar.
I vanlig ordning.

Stora E funderar på hur jag orkar.
Det gör jag med.

Precis när man tror man fått med allt, dyker det upp nåt nytt i korgen.

Stora E föreslår ransonering.
Man får inte byta kläder mer än var tredje dag.
Sen ändrar hon sig.

När man börjar närma sig tonåren byter man nog kläder efter humör.
Då måste det likna tortyr att inte få byta då man har lust.

Men vi enas om att man inte behöver sätta en tröja i tvätten om man haft den i två timmar.

Det kan jag leva med.
Och hon också.

Fred råder i tvättstugan, isi Smé.



.

2 kommentarer:

  1. Ska vi kopa sockar?

    MM o F

    SvaraRadera
  2. MM och F: Ja tack gärna! Tänkte inte på att de använder sockar där borta. Finns det udda sockar så köp dem. Annars går det bra med sockar i liknande färger så kan man ha en av varje utan att det märks så mycket. Kramkram.

    SvaraRadera