måndag 31 januari 2011

Syssligt isi Smé

Måndag och Kottarna har åkt i väg till Biologen.

Som vanligt ekar det alldeles för tyst och tomt här hemma.
Som vanligt har jag två val.

Sätta mig ner framför tv:n och låta den distrahera mig en stund.
Eller så gör jag nåt.

I dag gör jag nåt.


Jag ringer två viktiga samtal.
Båda ger mig energi.

Jag bakar en plåt med kladdkakemuffins.
-Inte riktigt där ännu, A. Men det närmar sig.

Jag bakar 80 knäckflarn! Med choklad smörkräm.
Och så undrar jag när vi kommer att äta upp dem, eftersom att jag så sällan blir sugen på fika då jag bakat.


*kom och fika*


Sen betalar jag räkningar.

Och sorterar stora pappershögen.

Och pratar en snabbis med Kompis-Systern om träff i veckan.

Och klipper ner och byter vatten till alla mina tulpaner.

Och fyller diskmaskinen.

Och tömmer den.

Och går igenom mina mediciner, för att se när jag behöver ta mig en tur till Apoteket nästa gång.

Och läser dagens tidning.
Först i pappersform och sen på nätet.



Sen tittar jag på klockan och ser att jag har gjort av med fem timmar.
Då tar jag mig en tupplur på soffan tills mitt M kommer hem.

Och plötsligt känns det inte lika ensamt längre.



.

2 kommentarer:

  1. Bra de där med tulipanerna!
    F

    SvaraRadera
  2. F: Ja visst är jag bra! Jag har fixat med tulpanerna i dag med.
    Och sen flyttade jag över en del i en annan vas så det blev likadant som den jag fick av er.

    Kram J.

    SvaraRadera