söndag 2 januari 2011

När vindarna vänder

I dag är det riktigt skönt ute.
Minus nio men ännu ingen sol i sikte.
Tack och lov.

Sol i all ära men jag kan utan problem vänta ett tag till med att bli varse om att mina fönster behöver putsas...

Då funkar det mycket bättre med tända ljus.
I dess sken blir man både vacker och glad ;-)


*fina lyktorna som jag fick av M förra året då jag fyllde år*

Har börjat fundera så smått på vilken färg jag ska ha i köket nu då julen snart är helt bort städad.

Och hör och häpna så har jag börjat gilla en färg som jag aldrig ens tyckt om, verkligen ALDRIG någonsin.
Inte i någon form.
Hemma hos mig själv då.
För hos andra eller på andras plagg kan den te sig väldigt fin.
Men nu.

Helt plötsligt känns den där pastelliga, pudriga rosa färgen så rätt.

Rosa...
Rosa.
Rosa!


Ska nog vänta ett tag ändå, för säkerhets skull, i fall det är torsdagens härdsmälta som inte gått över.



.

2 kommentarer:

  1. Lustigt det där hur man plötsligt kan börja gilla något man inte gillat förr. Kanske du helt enkelt behöver lite rosa i ditt liv just nu? /A

    SvaraRadera
  2. A: Ja det verkar inte bättre än så. Men jag ska nog begränsa mig till nån rosa detalj på köksbordet och kanske lite rosa kuddar på köks soffan.
    Det verkar som en lagom dos ;-)

    SvaraRadera