söndag 16 januari 2011

Maten är serverad!

Mumin Mormorn och F förärade lilla e med en fågelfrö automat i julas.
Inklusive några kilon med solrosfrö och en fågelbok.
Och av bror min med familj fick han en kikare.

Perfekt tyckte e, för det var precis vad han hade önskat sig.

Eftersom minusgraderna var så många i går så lovades lilla e att hans fågelfrö automat skulle hängas upp idag.
Att vädret då i stället bjöd på snöstorm, det hade mindre betydelse.


*pappan och e förbereder hiss anordningen*



*uppe*



*e kollar så den sitter bra*


Om nån undrar över de mystiska ljusföremålen på korten så är det varken ufon eller annat oidentifierat.
Det kommer sig helt enkelt av att jag var för frusen och lat för att gå ut.
Jag fotade inifrån.
Genom fönstret.
Med blixt.
Sen sa jag att det var för att jag var lite rädd för att min nya kamera skulle bli snöig.
Men det var också sant.


Nåväl, nu väntar vi bara på att några hungriga gäster ska komma.
Ja fåglar alltså.


Ni andra serveras här inne i vanlig ordning.
Och bjuds på annat då förstås ;-)



.

2 kommentarer:

  1. Vad bra det blev! Trevligt med fåglar på gården! /A

    SvaraRadera
  2. A:Ja, och gissa om det varit fåglar här! Tror de ätit upp hälften redan. Mest talgoxar men en och annan blåmes tror jag också att jag sett. Riktigt trivsamt att se dem :-)

    SvaraRadera