torsdag 6 januari 2011

Febriga minnen

I dag en kort stund efter middagen kände jag mig helt plötsligt febrig.

Förmodligen bara en släng av trötthet, men det fick mig att tänka på en gång då jag under min högstadie-tid fick för mig att jag skulle skolka.

Det hörde nu till ovanligheterna, men jag hade gjort upp vad jag trodde var en vattentät plan.

Jag sa till kära modern att jag kände mig lite febrig och fick helt enligt planerna en termometer att ha under armen.

Då mamma gått iväg var planen att snabbt som ögat hålla termometern en stund mot en tänd glödlampa och sen slå ner den till lagom stanna-hemma-temperatur.

Oturligt nog kom mamma tillbaka innan jag hunnit skaka ner det fördömda kvicksilvret...

Hon tog termometern.
Hon tittade på den.

Och sa:
-Har man 43 graders feber och fortfarande lever, kan man med all säkerhet gå till skolan.

Vilket jag också gjorde.

Och gav upp vidare försök att skolka.



Men hur som haver är jag pigg och glad i dag och ser fram emot Goa vännerna som kommer över på besök i morgon.

Nu ska jag susa runt på nätet och hitta nåt mumsigt att bjuda på.

Sen ska M och jag se fortsättningen på miniserien "Svärdet och spiran" som vi började se i går kväll.



Ha det gott.

Kram J.

1 kommentar:

  1. Mammor HAR ögon i nacken!!!
    Det har du nog redan egen erfarenhet av.
    Tänker så här i efterhand,att nog skulle du
    fått vara hemma och vila...
    Det ingår nuförtiden i Mindfullness**
    / Kram

    SvaraRadera