söndag 23 januari 2011

Dagens dag: söndag

Jisses vad vi hunnit med denna söndag.

Lilla e har matat sina bevingade matvrak.

Bror min och fasters finaste har varit över en sväng.
Och bonus syster med sin man och tre fjärdedelar av deras fina E´n.

Sen skulle vi ha över svärpäronen på middag.
Mummsig laxlåda, sparris, broccoli och Franssons tunnbröd till, stod på menyn.

Höll på att skala potatis då Kompis-familjen kom förbi, så mini-E såg till att få sig en rå potatis att knapra på.
Den uppskattades.
Fast gissa om våran stora E hade huvudbry när hon senare i kväll hittade nämnda potatis i soffan.
*skrattar*
Hennes min var obetalbar!

Mini-E passade också på att sno åt sig skinnet från laxen. Så skjutsade hon runt det och sin potatis i släpet på Bobby Car:en.
Åsså säger somliga att dagens barn inte kan roa sig själva...
Fina unge *hjärta*


Middagen blev förövrigt jättegod.
Kan inte fatta att det är så länge sen jag gjort laxlåda.
För säkerhets skull gjorde jag två formar, så det finns att värma i morgon till lunch också.

Så: -Tack! till Grann-Kotten för idén med laxlåda.
*vinkar*


Nu ska jag göra kväll här.
Övriga medlemmar i Smé klanen ligger redan nerbäddade.


Gonatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar