lördag 29 januari 2011

38 år, i mörkret

Med tanke på all uppvaktning, skulle man nog med lätthet kunna tro att jag fyllt jämnt idag.
Men så är inte fallet :-)

38 idag, varken mer eller mindre.

Fick frukost på sängen av M och Kottarna.
Paket, jättefina kort, ljus, en muffin och sång.

Vi har fikat smörgåstårta.
Världens godaste.


*smörgåstårta med lax och räkor*


*och med köttbullar och skinka*


Så gjorde jag en gräddtårta som jag var ganska säker på att alla Kottegäster skulle gilla...
Och föralldel några vuxna också ;-)


*lördagsgodis tårta*


Och köpte min favorit: Fransk chokladtårta.
Det var faktiskt denna som vi hade på vårat bröllop också.


*godaste tårtan med choklad*


Så här har det kalasats kan man säga.



Tack ni finaste M & M, på Café Myggan för era underbara smörgåstårtor! ♥

Och tack ni bästa familj och vänner, för all uppvaktning. ♥

För kramar och presenter.
För skratt och fina kort.
För mms och sms.
För mängder av tulpaner.
För vykort och mail.

För att ni alla är Mina Finaste.


Lägger mig i kväll med varmt hjärta och i ett mörkt hus.
Strömmen behagar nämligen komma och gå som den vill nu här.
Beror nog på all snö som rasar ute.
Tack och lov hade vi i alla fall ström hela tiden vi hade gäster!

Här inne har vi det mysigt ändå.

Jag laddar ner bilder och controll c:ar snabbt som ögat då strömmen är här.
Och skriver på min bärbara då den är borta.

Går finfint.

Stora E som inte är nån fantast av mörker, hon har satt på sig pannlampan.
Den tänker hon sova med i natt.

Söta ungen ♥


Nu är det för tillfället ljust så jag passar på att önska er en fin helg och sen ska jag prova lägga ut blogg inlägget innan strömmen far igen.


Stor kram.
J.

10 kommentarer:

  1. Tack för fina kalaset, med allt go´fika.
    Kram Muminmormor o F

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn: Tack själva. Idag ska jag snitta tupaner. De har redan "vuxit ur vasen"! Kramkram

    SvaraRadera
  3. Var så gott och trevligt igår, tack! :-)/A

    SvaraRadera
  4. Nu får jag skämmas har glömt din födelsedag..
    Men ett jätte GRATTIS i efterskott från oss i grödby.
    Den där godis tårta skulle jag velat sätta tänderna i... Mums.

    Ha de gott vännen
    Kram

    SvaraRadera
  5. A: Ja visst var det. Ska vi ses snart igen? :-)Kramkram

    SvaraRadera
  6. Anni: Men vännen då!
    Inte är det nåt att skämmas för. Det hör till åldern att man glömmer ;-)
    Somliga dar minns jag knappt själv hur gammal, förlåt, UNG jag är.

    Och du, tårtan var sååå god.
    Säg bara till när ni är på väg uppåt så bakar jag en till.

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  7. Oj vad allt såg gott ut, kan tänka mig att syster var mätt och belåten när hon kom hem :) Grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  8. Anna: Tackar tackar. Jodå, jag hoppas att alla gästerna var mätta och belåtna.
    Är galet kul med kalas, fast allt lite skönt också att det är ett halvår till nästa gång :-)

    SvaraRadera
  9. Ojjj säger som A-L JAG glömde :-) men du vet att när man är sååå ung som mig så får man glömma hihi har ju sååå mycket att stå i me....
    Du vet hänga hos kompisar, snacka killar å sånt...typ..

    Massa kramar till dig idag.

    SvaraRadera
  10. Annica: Men du det gör inget alls. Känner mig lite som en prinsessa som blir firad och grattad i flera dar!

    Det är bra att du hänger med polarna men du får lov att vara inne i rimlig tid på kvällen.
    Inget spring kring "stan" sent på nätterna ;-)

    Kramkram

    SvaraRadera