torsdag 23 december 2010

Uppesittarkväll

Ja, den sägs ju bestå utav julmys och julefrid.
Lite glögg kanske och en godbit att smaska på.

Det finns här i huset förvisso.
För vi ha gjort julgodis i dag.


*ischoklad, chokladflingor, knäck och en marsipanlimpa med whiskey*

Men just nu består uppesittarkvällen av att slå in paket, tvätta och förbereda det sista.
Rätt mysigt har vi det här ändå, M och jag.
Kottarna sover sedan en inte alltför lång tid tillbaka.

Vi har rullat köttbullar också.
100 st.
Egentligen fick det bara plats 99 om man skulle följa de raka raderna min Make så fint hade lagt upp dem i.
99 kan det inte vara så jag klämde in en hundrade.
Och se, det gick hur bra som helst på plåten.

Nu ska det inte ätas 100 köttbullar just i morgon.
Några har vi provsmakat precis nystekta.
Några har vi kollat så de var lika goda då de kallnat en smula och
några har vi testat efter de varit i kylen en stund.
Ja menar man vill ju vara säker på att de smakar lika bra oavsett...

Sen antar jag att några hamnar i frysen för framtida latmat.
Men några blir det allt i morgon också.

Den traditionella skink-senaps mackan har också avsmakats.



Men jag fuskade med vanlig färdigskivad smörgås-påläggs-skinka från Coop.
Nu tror ni säkert att det är skinka som skinka.
Och förmodligen har ni alldeles rätt.
Däremot inte sagt att jag tror er.

God var den i alla fall.
Senapen.




Men nu blir det lite mer pyssel.

Och ett par knäck så jag håller mig vaken.



Kram på er.

1 kommentar:

  1. Trodde först att det låg sushi på kakfatet!
    :-D /A

    SvaraRadera