torsdag 2 december 2010

Snabb, snabbare, kaos

Ibland är jag så snabb att jag inte hinner med mig själv ens.
Å då menar jag såklart inget som ha med fysisk hastighet att göra.
Eller jo, på sätt och vis.
Ibland är jag inte särskilt kompatibel med elektronik heller.
Allt jag tar i pajjar typ.

En dålig kombination om de krockar...
I dag var det nära.

Jag skulle starta min dator.
I vanliga fall brukar den vara ganska snabb i starten.
Det var den inte idag.

Det finns en liten blå cirkel på skärmen som snurrar medan den startar.
Det gjorde den inte idag.

Snurrade alltså.
Cirkeln.

Tänkte att den kanske hade hakat upp sig på nåt vis.

Tänkte att det kanske skulle hjälpa om jag tryckte på några tangenter.

Så då gjorde jag det.
Jag tryckte på en massa tangenter.
Huller om buller.
Skitsnabbt.
Ingen större koll på vilka jag tryckte på.
Jag kollade bara cirkeln.

Så vips.
Snurr!
Datorn hade inte alls hakat upp sig.
Den hade bara vilat sig liksom, en smula.

Jättebra.
Problemet löst, tänkte jag.

Sen tog den itu med att underordna sig alla små kommandon jag visst lyckats knappra in.

Himmel alltså!

Trodde aldrig att jag skulle få till det så jag kunde blogga idag.
Men det löste sig efter lite fix.
Ibland är jag så bra ;-)

..-..-..-..-..-..-..


Nu ska jag se Leila på 4+.

Och sen alla de program som är på samma kanal efter det, tills maken kommer hem från hockeyn.
Skulle inte tro det är läge för mig att röra fjärrkontrollen ikväll...



Tiddelipom!

2 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj! Jag är så feg när det gäller att våga prova saker tekniskt just för att jag är rädd att ställa till med något som jag sen inte har en aning om hur jag får rätt igen!
    Har lyckats trycka på fel knapp på TV:n ibland - ahhh! Tur jag har ett tekniksnille hemma! /A

    SvaraRadera
  2. A: Ja tack och lov har jag ett snille här hemma jag med. Ibland tänker jag att utan honom vette gudarna om jag ens skulle kunna kolla på tv...

    SvaraRadera