måndag 27 december 2010

Nu är glada julen slut, slut, slut...

I dag hade jag tänkt rensa ut-bort-väck all jul.

Men först skulle Kottarna skjutsas till Biologen och så skulle M jobba en liten stund. Å lite trist blir det ju att sitta hemma så jag hängde med.
Till M.s jobb.

En liten stund eller två skulle det ta.

Jag hann med en massa medan jag väntade.

*Dricka tre koppar kaffe-automats-varm choklad.
*Skicka ett sms.
*Spela 'jewels' på mobilen, fick 48000 poäng, sen tog batteriet slut.
*Läsa samma tidning tre gånger. Grundligt. Alla 20 sidorna.
*Slumra en stund på kontorets osköna soffa.
*Fundera på hur man skulle kunna göra om lite på kontoret.
*Fundera på hur man skulle kunna göra om lite här hemma.
*Morra över att jag inte tog med mig laddaren till mobilen.
*Morra över att jag inte tog med mig datorn.
*Diska min varm-choklad kopp.
*Nogrannt studera betongtaket och fundera över allehanda krokar som är uppsatta där.

Och sen, vips, fyra timmar senare, var han klar med jobbet och vi kunde åka hem.

Nästa gång ska jag ta med mig lite egen underhållning.
Eller stanna hemma.

Julen blev sålunda inte utrensad idag.
Jag har bestämt att fönsterbelysningen och granen ska få vara kvar ett tag till.
Resten ska jag packa ner.
I morgon.
Om jag inte får nåt viktigare för mig.



Tidellipom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar